Een goede salespagina schrijven
Je wilt graag je product/dienst online verkopen. Dat kan je doen via een webshop, maar dat is niet voor elke situatie de beste keuze. Heb je slechts enkele producten of verkoop je een dienst? Dan raad ik je aan om te werken met sterke salespagina’s. Hoe je een goede salespagina schrijft? Dat lees je hier!
Deze blogpost is een samenvatting van podcastaflevering #12. Luister hier:
Wat is een salespagina?
Een salespagina of verkoopspagina is een specifieke pagina met 1 doel: jouw product/dienst verkopen. Het is vooral aangeraden wanneer je een kleine selectie aan producten of diensten aanbiedt. Op de pagina begeleidt je jouw klant van interesse tot aankoop.
Salespagina opstellen
Vaak gebruikt men de AIDA-formule. Hierbij staan de letters voor:
- Aandacht
- Interesse
- Desire (verlangen)
- Actie
Dit is een goede manier om je potentiële klant mee te nemen in jouw aanbod. Alleen vind ik het persoonlijk nog niet zo duidelijk HOE je dat net inzet op een salespagina. Daarom raad ik coachees altijd eerst een andere oefening aan. Opgelet: hiervoor moet je jouw ideale klant HEEL GOED kennen! Is dat nog niet het geval? Luister dan zeker naar de podcastaflevering rond samenwerken met droomklanten.
Om te kunnen verkopen moet je goed weten waar je klant naar op zoek is. Je spreekt een klant niet aan door het over technische specificaties te hebben, maar wel door de nadruk te leggen op de transformatie die men doormaakt dankzij de aankoop.
Voorbeeld: Apple verkoopt Macbooks niet door technische details maar wel door:
- Je kan de laptops gemakkelijk meenemen wanneer je naar het werk of naar school gaat.
- Je hoeft niet te sleuren aan een lader want de batterij gaat de hele dag mee.
- Je kan je foto’s en video’s in hoge kwaliteit bewerken en bekijken.
- …
Weet jij exact wat je klant nodig heeft? Dan kan je jouw pagina opbouwen!
Elementen van een salespagina
- Titel die aandacht trekt en verder doet lezen
- Uitleg van het probleem van jouw klant
- Dieper ingaan op de gevolgen van het probleem (herken je dit…)
- Hoe jouw product/dienst de oplossing is
- Reviews
- Wie ben jij (waarom ben jij de expert?)
- Concrete informatie zoals prijs, werkwijze, …
- Duidelijke call to action: wat moet de klant doen? Kopen, inschrijven, bestellen, …
- FAQ om laatste twijfels weg te nemen
Voorbeeld schoonheidsspecialiste
- Titel: Neem afscheid van je probleemhuid, ontdek product X
- Probleem:
- Lukt het je maar niet om van die droge huid af te geraken?
- Je hebt alles geprobeerd, telkens zonder resultaat.
- Gevolgen probleem:
- Je huid jeukt en krabben maakt het erger
- Je make-up zit niet mooi door droge plekjes
- Je huid schilfert en maakt je onzeker
- Je probeerde al meerdere crèmes, maar telkens leek je huid meer uit te drogen dan te hydrateren
- Je bent ten einde raad en weet niet hoe dit nog op te lossen
- Oplossing:
- Een op maat gedesignde formule want iedereen heeft een andere huid
- Sterke ingrediënten die je enkel op voorschrift kunt krijgen
- Gratis ondersteuning door een team van dermatologen die je evolutie opvolgen
- Reviews: voor en na foto’s
- Voorstelling:
- Mijn naam is Axelle en al 20 jaar werk ik als schoonheidsspecialiste. Dagelijks krijg ik klanten over de vloer die worstelen met hun huid en hoe die best te verzorgen. Daarom maakte ik product X.
- Info: het is een maandelijks abonnement van €19,99
- Call to action: start vandaag!
- FAQ
- Kan ik het abonnement opzeggen?
- Hoe lang duurt het voor ik resultaat zie?
- Wat als mijn huidtype verandert?
Uitdaging:
Ken je jouw ideale klant al? Dan ben jij klaar voor de uitdaging van vandaag:
- Schrijf de frustraties op van jouw klant.
- Welk effect hebben die frustraties op het leven van je klant?
Gebruik de antwoorden als startpunt voor je salespagina.
Luister naar de volledige aflevering:
PS: Wil je graag met me samenwerken maar weet je niet waar te starten? Boek dan een kennismakingsgesprek in en ontdek hoe we jouw bedrijf boosten!
No Comments
Sorry, the comment form is closed at this time.