Hoe jij online een connectie maakt met je ideale klant
Wist jij dat de meest succesvolle bedrijven menselijke karakteristieken hebben? Als mens kopen we graag van andere mensen. We willen dus het gevoel hebben dat er achter een bedrijf een echt persoon zit waarin we onszelf herkennen, waarbij we een gevoel van connectie hebben. Dat betekent dat jij als ondernemer ook online een connectie moet opbouwen met je potentiële klanten. Hoe je dat doet? Dat lees je hier!
Deze post is een samenvatting van podcastaflevering 18. Luister hier:
Mensen kopen van andere mensen. Toch hoor je de ene businesscoach na de andere zeggen dat je online moet ondernemen om je bedrijf verder te doen groeien. Hoe zorg je ervoor dat je online toont dat je “mens” bent? Hoe maak je online een connectie met iemand? Dat is toch moeilijker dan face-to-face! Of misschien niet?
De ‘klik’
Stel je voor dat je op een feestje bent. Wanneer je aankomt zie je nog niemand die je kent. Je voelt je een beetje alleen en besluit iemand aan te spreken. Enkele zinnen later weet je al genoeg om te beslissen of dit iemand is waarmee je de rest van de avond kunt spenderen.
Hetzelfde gebeurt op dates. 1 avondje samen en je weet of je nog eens met de persoon zou afspreken.
We verwachten online een hele andere aanpak, maar in zijn core gaat het allemaal om de zogenoemde KLIK!
Hoe een connectie maken?
Hoe maak je een klik met iemand? Kijk eens naar je vriendengroep en sta stil bij de reden waarom je er vrienden mee werd. Meestal is er een connectie omdat je dezelfde meningen deelt, omdat je dezelfde interesses hebt, omdat je dezelfde toekomstvisie hebt, … Zo gaat het ook voor klanten online!
Wil jij graag:
- volgers aantrekken die bij je passen
- ideale klanten automatisch uit je website halen
- online verkopen realiseren?
Dan moet je echt inzetten op het maken van connecties!
Uit je comfortzone treden
Het maken van connecties betekent dat jij uit je comfortzone moet komen, want je moet jezelf tonen aan de buitenwereld. Gebruik je interesses in je communicatie online bv. dat je een dierenliefhebber bent en net daarom vegan producten maakt.
Zo zullen mensen met dezelfde visie automatisch naar je toe komen en zal je samenwerken met klanten die een echte band met je voelen. Het is dan ook dé manier om jezelf te onderscheiden van je concurrentie en mensen te overtuigen om voor jou te kiezen.
Voordeel t.o.v. face-to-face
Je online kanalen staan altijd open voor geïnteresseerden om een kijkje te komen nemen. Dat betekent dat je een etalage hebt die 24/24 en 7/7 beschikbaar is voor het maken van connecties. Zorg er zeker voor dat die duidelijk tonen waarom jij zo speciaal bent!
Uitdaging voor jou
Deel vandaag een herkenbaar weetje of een herkenbare situatie op je socials zodat je volgers een connectie met je kunnen opbouwen!
Luister naar de volledige aflevering via:
PS: Wil je graag met me samenwerken maar weet je niet waar te starten? Boek dan een kennismakingsgesprek in en je ontdek hoe we jouw groei boosten!
No Comments
Sorry, the comment form is closed at this time.