Blog

Home / Copywriting  / Deze woorden schrikken je klanten af

Waarom heb ik wel geïnteresseerden maar gaan ze niet over tot een aankoop? Er zijn meerdere dingen die een invloed hebben. Ik neem je mee in iets wat we allemaal onbewust doen en waardoor we onze potentiële klanten afschrikken! 

Deze post is een samenvatting van podcastaflevering 9. Luister hier:

Wist jij dat het gebruik van bepaalde woorden doorslaggevend zijn bij het verkopen van je product? Niet alleen bij de verkoop, maar ook in de aanloop er naartoe schrik je potentiële klanten onbewust af met twijfelwoorden. Sorry, twijfelwoorden?

Twijfelwoorden gebruiken we allemaal en vaak onbewust. Ze zijn verweven in onze spreektaal en vallen niet op, maar zaaien wel een gevoel van twijfel. In geschreven teksten zwakken ze je boodschap af. Weg is de impact die je wou maken met je copywriting skills. 

Voorbeelden twijfelwoorden

Dit zijn veelvoorkomende twijfelwoorden:

  • Misschien
  • Mogelijks
  • Waarschijnlijk
  • Eventueel 
  • Meestal

Er zijn ook werkwoorden met hetzelfde effect:

  • Proberen
  • Zouden
  • Kunnen
  • Lijken
Ze maken hét verschil

Stel dat je een gesprek voert met een potentiële klant en die vraagt je wat de levertermijn is. Dan heb je 2 keuzes:

  • Normaal gezien duurt dat 2 dagen, afhankelijk van de post. 
  • Binnen 2 dagen zit het pakket in je brievenbus

Optie 1 brengt meteen onduidelijkheid met zich mee. Dus de kwaliteit van jouw service is afhankelijk van een externe partij? Optie 2 geeft de klant een duidelijke belofte. Groot verschil dus!

Uitdaging

Delete vandaag de twijfelwoorden uit je vocabulaire.

Post je op social media? Verwijder alle woorden die een potentiële klant doet twijfelen aan je aanbod.

Heb je een kennismakingsgesprek? Wees dan zeker van je stuk bij vragen. No more “Normaal gezien…”!

Luister naar de volledige aflevering via:

PS: Wil je graag met me samenwerken maar weet je niet waar te starten? Boek dan een kennismakingsgesprek in en je ontdek hoe we jouw groei boosten!

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.